MONITORING PŁATNOŚCI

Aż 65% Przedsiębiorców boryka się z zatorami płatniczymi, a 50% faktur jest opłacanych po terminie (BIG InfoMonitor 04.2018).

Zatory płatnicze są wskazywane przed przedsiębiorców jako główny czynnik hamujący rozwój ich firmy. Mniej środków na działalność bieżącą to też mniej zasobów finansowych na inwestycje.

Regularne przypominanie o nadchodzących lub mijających terminach płatności działa mobilizująco na płatników i zmniejsza ryzyko występowania przeterminowanych należności.

Warto pamiętać, że monitoring ma charakter prewencyjny i nie może mieć znamion windykacji. Odpowiednia częstotliwość oraz profesjonalna obsługa, gwarantują przyspieszenie wpłat, przy zachowaniu dobrych relacji z kontrahentami.

Jak działa monitoring?

W monitoringu płatności bardzo ważna jest systematyczność działań, zasięg oraz stały kontakt z kontrahentami.

Działania podejmowane są przed terminem płatności, w dniu terminu lub zaraz po terminie, w zależności od segmentacji klientów, terminów płatności i specyfiku biznesu naszych klientów.

Proces monitoringu jest oparty na działaniach cyfrowych tj. e-mail oraz SMS, według wcześniej ustalonej sekwencji. Dzięki automatyzacji i systemom informatycznych, działania są podejmowane do wszystkich faktur, w tym samym czasie. 

Kontakt telefoniczny wspomaga cały proces przypomnień o płatnościach, pozwala pozyskać informację zwrotną o problemach do rozwiązania po stronie klienta. 

Dane o fakturach do zapłaty przekazywane są za pomocą plików do naszego systemu. Dostępy dla klientów poprzez login i hasło pozwalają na bieżącą kontrolę wyników.

Po obsłudze monitoringu, sprawy są przekazywane do windykacji według ustalonych zasad z klientem.

Jakie są korzyści z monitoringu płatności?

Monitoring płatności generuje korzyści finansowe, operacyjne i wizerunkowe:

poprawa płynności finansowej przedsiębiorstwa poprzez zmniejszenie liczby przeterminowanych faktur nawet o połowę
– obniżenie kosztów obsługi długu na dalszym etapie windykacji i egzekucji
– niższe koszty operacyjne obsługi należności w porównaniu do kosztów wewnętrznych
– kompleksowość obsługi: monitoring plus windykacja gwarantują optymalne i skuteczne zarządzanie należnościami przez cały proces, bez dużych nakładów pracy po stronie klienta
– rosnąca dyscyplina płatnicza odbiorców oraz pozytywny wizerunek firmy dbającej o swoje finanse

Jakie są opłaty?

Monitoring płatności jest usługą rozliczaną w abonamencie miesięcznym.

Ceny abonamentu są uzależnione od ilości kontrahentów do obsługi oraz częstotliwości kontaktów telefonicznych w ustalonym procesie.

Jeśli Twój biznes wykazuje duża sezonowość, dopasujemy opłaty tak aby monitoring pozostał dla Ciebie kosztem zmiennym w nie stałym.

Nadal uważasz że możesz to robić lepiej i taniej?
Nie marnuj czasu na obsługę wierzytelności, powierz swoje należności ekspertom!

Jeżeli chcesz zamówić usługę, skontaktuj się z nami:

zostaw swoje imię i numer telefonu, a wkrótce się z Tobą skontaktujemy

12 + 5 =

name
Call Now Button