Windykacja długu może odbywać się różnymi kanałami komunikacji. Jedne są mniej, a inne bardziej skuteczne. Formą, na którą można się zdecydować jest powiadomienie SMS o zaleganiu w płatnościach. Czy warto korzystać z tego rozwiązania?

Czy windykacja przez telefon jest skuteczna?

Telefon jest skutecznym narzędziem windykacyjnym, ale oczywiście ma pewne wady. Naturalne jest, że po upływie terminu płatności faktury, pierwsze co wierzyciel chce zrobić, to zadzwonić do dłużnika i przypomnieć mu o należności, którą ma do uregulowania. Aby jednak taka forma windykacji była skuteczna, warto przestrzegać kilku podstawowych zasad.

  1. Nie przesadzaj z ilością wykonywanych telefonów. Jeden telefon dziennie w zupełności wystarczy. Jeżeli staniesz się napastliwy, dłużnik będzie ignorował wiadomości, albo zablokuje Twój numer uniemożliwiając kontakt.
  2. W rozmowie telefonicznej lub wiadomości SMS należy zachować profesjonalny styl konwersacji. Należy spokojnie zapytać, z jakiego powodu płatność nie została wykonana i kiedy zobowiązanie zostanie spłacone.
  3. Nigdy nie groź dłużnikowi, przedstaw wyłącznie dalsze konsekwencje braku kontaktu i unikania zapłaty należności.
  4. Wszelkie rozmowy prowadzone z dłużnikiem warto nagrywać, a wysyłane SMS-y, jak i odpowiedzi na nie zapisywać. Zyskasz dzięki temu dowód świadczący o przypominaniu o zaleganiu w zapłacie należności.

Korzystając z windykacji telefonicznej nie ponosisz dużych kosztów, a możesz poinformować dłużnika o dalszych krokach, jakie zostaną poczynione, jeżeli płatność nie pojawi się na Twoim koncie.

Windykacja telefoniczna jako wsparcie profesjonalnego procesu windykacyjnego

Telefony i SMS-y do dłużnika należy traktować jako dodatkową formę wspierającą profesjonalny proces windykacyjny. Na pewno nie powinna to być główna metoda odzyskiwania należności. Firma windykacyjna na pewno zaproponuje takie rozwiązanie jako dodatek, z którego możesz skorzystać przed wdrożeniem kolejnych etapów postępowania.